Veelgestelde vragen
Hier vindt u een antwoord op de onderstaande vragen. Staat uw vraag er niet bij, bel of mail ons dan. Wij helpen u graag verder:
Hoe plaatst u een bestelling?
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Is het mogelijk om te kopen op rekening?
Kan ik een offerte of korting bij grote afname krijgen?
Moet ik een account aanmaken?
Wat is de levertijd?
Kan mijn bestelling in twee delen worden verzonden?
Wat zijn de verzendkosten?
Hoe vind de aflevering plaats?
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wat gebeurt er als niet mijn hele bestelling op voorraad is?
Hoe word ik geïnformeerd over de levertijd?
Wat gebeurt er als het adres niet bereikbaar is of er niemand aanwezig is?
Ruilen en retourneren?
Welke artikelen kan ik retourneren?
Hoe moet ik de producten retourneren?
Wat gebeurt er na ontvangst van de geretourneerde producten?
Wat moet ik doen als een artikel defect, beschadigd of incorrect geleverd is?
Hoe moet ik defecte of beschadigde producten retourneren?
Wat gebeurt er na ontvangst van de geretourneerde producten?
Hoe kan ik suggesties of klachten indienen?
Wat moet ik doen als ik een klacht heb over de producten of dienstverlening?
Hoe kan ik contact opnemen met SchoonOnline?
Hoe plaatst u een bestelling?
U bestelt uw hygiëne producten gemakkelijk via SchoonOnline. Door bij het product van uw keuze op de knop “toevoegen aan winkelmandje” te drukken, plaats u ze in uw winkelmandje. Zodra u alle producten in uw winkelmandje hebt gestopt, kunt u deze afrekenen door op het plaatje van het winkelmandje (rechtsboven in) te klikken.
In het winkelmandje kunt u het aantal items dat u van een product wilt kopen nog wijzigen of het product verwijderen door het aantal items op nul te zetten. Druk hiermee op opslaan. Als u uw winkelmandje wilt afrekenen, drukt u op de button "betalen". U wordt nu stap voor stap door het afrekenproces heengeleid. Het veld BTW nummer hoeft alleen te worden ingevuld als u als bedrijf zijnde op rekening wilt bestellen.
U ontvangt na plaatsing van uw bestelling binnen enkele minuten per mail een orderbevestiging van ons. Hierin kunt u nogmaals alle gegevens van uw bestelling controleren. Bij directe betaling via ideal, PayPal, creditcard of bestelling op rekening worden de bestelde producten gereed gemaakt voor verzending. Alle voorraadartikelen die voor 14.00 uur besteld zijn worden dezelfde dag nog door ons verzonden en normaliter worden ze dan de volgende dag tussen half negen en vijf bij u afgeleverd. U ontvangt per email een bevestiging van de verwachte leverdatum. Tegelijk ontvangt u ook per email de factuur van uw bestelling. De factuur wordt alleen digitaal verzonden en volgt niet per post. Bij bestelling op basis van vooruitbetaling wordt uw bestelling verstuurd nadat de betaling is verwerkt.
Bij elk product geven wij online de actuele levertijd/voorraadstatus. De genoemde levertijden en voorraad gegevens op de website van SchoonOnline worden met grote zorg onderhouden en worden gegeven ter indicatie. De koper kan hier geen rechten aan ontlenen.
SchoonOnline onderhoudt haar site met de grootste mogelijke zorg. De afbeeldingen op onze site kunnen incidenteel afwijken van de artikelen die uiteindelijk aan u worden geleverd.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
U kunt bij SchoonOnline betalen via overschrijving, iDEAL, Bancontact of Creditcard. Ook kunt u achteraf op rekening betalen.
Overschrijving ; Tijdens het afrekenen op SchoonOnline kiest u voor de betaalmethode " vooruit betalen". U ontvangt dan per mail een bestelbevestiging met hierin de betalingsgegevens. Het bedrag in deze bevestiging moet u overmaken naar ABN-AMRO rekeningnummer NL96 ABNA 0560 4076 02 t.n.v. The Wiper Company onder vermelding van uw ordernummer.
Bancontact of iDEAL ; Met Bancontact of iDEAL kunt u online aankopen veilig en zonder extra kosten afrekenen met uw bankpas. Tijdens het afrekenen op SchoonOnline.be kiest u voor Bancontact betaling. Tijdens het afrekenen op SchoonOnline.nl niets u voor de betaalmethode iDEAL. U wordt automatisch doorgeleid naar de betaalsite van de door u gekozen bank. Na afronding van de betaling komt u weer terecht op de site van SchoonOnline.
CreditCard ; U kunt afrekenen met uw VisaCard of MasterCard. Kies tijdens het afrekenproces voor de betaalmethode 'Kredietkaart'. U wordt nu doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van uw creditcardmaatschappij. Na uw betaling wordt u weer teruggeleid naar de site van Schoononline.
Koop op rekening ; U kunt bij ons als zakelijke klant orders op rekening bestellen. Op de afrekenpagina kiest u voor de betaalmogelijkheid “Op Rekening betalen”. U ontvangt dan de factuur van uw bestelling per email. De factuur wordt standaard naar het email adres van de contactpersoon gestuurd. U kunt er echter ook voor kiezen om de factuur naar een ander mailadres te laten sturen (b.v. uw administratie). Bij het aanmaken van uw order kunt u in het afrekenproces een referentienummer opgeven, welke op uw factuur wordt vermeld.
Is het mogelijk om te kopen op rekening?
We bieden zakelijke klanten de mogelijkheid om op rekening te bestellen. Hiervoor hebben we bepaalde gegevens nodig die niet bij andere betaalmethoden gevraagd worden. Deze informatie is uitsluitend bedoeld om na te gaan of het verzoek tot aankoop op rekening geaccepteerd kan worden.
Bij goedkeuring wordt uw bestelling direct verwerkt en verzonden volgens de opgegeven levertijden. Een factuur wordt dan naar het e-mailadres van de contactpersoon verzonden. U kunt echter kiezen voor een ander e-mailadres indien gewenst. Let op: de factuur moet binnen de aangegeven betalingsperiode, standaard 2 weken, voldaan worden.
De maximale limiet voor een bestelling op rekening is €500. Houd er rekening mee dat als er een factuur openstaat, u geen nieuwe order op rekening kunt plaatsen. Wij kunnen in overleg afwijken van deze standaard voorwaarden; deze afwijkingen zijn enkel van toepassing op via uw account geplaatste orders.
Mocht uw verzoek tot aankoop op rekening niet worden aanvaard, we zullen u zo snel mogelijk informeren. Er zijn diverse redenen hiervoor, zoals wanneer het leveringsadres niet overeenkomt met het factuuradres, er openstaande facturen zijn bij ons, of wanneer uw bedrijf minder dan drie jaar bij de Kamer van Koophandel geregistreerd staat. Echter, geen van deze criteria is doorslaggevend op zichzelf.
Wij voeren deze controle uit als een beschermingsmaatregel tegen misbruik, ter beveiliging van zowel u als ons.
Kan ik een offerte of korting bij grote afname krijgen?
SchoonOnline hanteert altijd scherpe tarieven door direct in te kopen, de voorraad centraal te houden en zonder tussenschakels te leveren. In onze nieuwsbrief vindt u steeds wisselende aanbiedingen en acties. Voor veel producten bieden wij staffelkorting bij aankoop van meerdere verpakkingen per product. Daarnaast kunt u bij grote afnames een extra korting of een offerte op maat aanvragen. Neem in dat geval gerust contact met ons op voor meer informatie.
Moet ik een account aanmaken?
U kunt bij SchoonOnline altijd bestellingen plaatsen zonder een account aan te maken. Het gebruik van een account voor uw bestellingen geeft u echter een aantal voordelen:
Bestelgeschiedenis inzien.
Sneller bestellen, omdat u niet meer uw bedrijfsgegevens hoeft in te vullen.
Downloaden van kopie facturen.
Inzicht in de verlening van uw lopende bestellingen.
Uw account informatie is beveiligd met een SSL certificaat. Dit garandeert u dat de gegevens die u invoert uitsluitend bij SchoonOnline terrecht komen en onderweg niet gehacked kunnen worden door derden. U kunt dit altijd zelf controleren doordat op iedere invoer- en betaalpagina van SchoonOnline de url begint met https i.p.v. http.
Een account kunt u aanmaken tijdens het bestelproces of op de homepage onder het kopje inlog account. Bij een nieuw bezoek aan de site kunt u direct op uw account inloggen.Bent u uw wachtwoord van uw account vergeten? Via de link wachtwoord vergeten op het login scherm, ontvangt u per e-mail een activatie link waarmee u opnieuw uw wachtwoord kunt instellen.
Wat is de levertijd?
SchoonOnline levert uw bestelde goederen af op elke gewenste locatie in Nederland en België op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur. Orders voor voorraadartikelen die voor 14.00 uur besteld zijn, worden dezelfde dag nog meegegeven aan onze bode diensten en normaliter binnen 48 uur bij u afgeleverd.
Het overgrote deel van ons assortiment zijn voorraad artikelen. Voor elke artikel staat de actuele levertijd op de site vermeld. Mocht een artikel onverhoopt toch uitverkocht zijn, dan informeren wij u direct hierover en denken mee voor een alternatief of tijdelijke oplossing.
Standaard worden bestellingen op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur geleverd. Het is echter momenteel niet mogelijk om een tijdslevering af te spreken.
Kan mijn bestelling in twee delen worden verzonden?
Wanneer u bij ons meerdere producten besteld, kan het voorkomen dat uw bestelling in delen wordt uitgeleverd. Met het oog op duurzaamheid versturen wij ook rechtstreeks vanuit het magazijn van onze leveranciers. Dit bespaart transport en hierdoor belasten wij het milieu minder. Ook kunnen wij hierdoor onze prijzen laag houden en u een groot assortiment bieden. U ontvangt per email een bevestiging wanneer welke artikelen worden geleverd.
Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten voor Nederland, België en Duitsland zijn gelijk. Bestellingen vanaf € 250,- exclusief BTW worden gratis verzonden. Voor bestellingen tot € 250,- exclusief BTW rekenen wij € 5,75 exclusief BTW aan verzendkosten. Kiest u voor een niet-standaard verzendoptie, dan worden de werkelijke kosten aan u doorberekend. Deze kosten worden duidelijk weergegeven bij het selecteren van de verzendmethode.
Hoe vind de aflevering plaats?
Afleveringen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur via onze vervoerder. We leveren niet in het weekend en op feestdagen.
Is uw bedrijf op een bepaald dagdeel gesloten of onbemand, vermeld dit dan bij uw bestelling in het veld "opmerkingen". Als uw bedrijf gevestigd is op een beperkt toegankelijk terrein of moeilijk bereikbaar is voor vrachtwagens, geef dit dan ook door bij uw bestelling in het veld "opmerkingen".
Het zelf afhalen van goederen is niet mogelijk.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Het overgrote merendeel van onze producten is op voorraad, waardoor wij in de meeste gevallen binnen 24 uur kunnen afleveren. Indien u voor 14.00 uur heeft besteld, ontvangt u doorgaans uw bestelling binnen 24 tot 48 uur.
Wat gebeurt er als niet mijn hele bestelling op voorraad is?
Indien niet uw hele order op voorraad is, leveren wij uw order in delen uit. Hiervoor rekenen wij geen extra transportkosten.
Hoe word ik geïnformeerd over de levertijd?
U ontvangt na uw bestelling per e-mail een bevestiging van de aflevertermijn. Indien uw order onverhoopt toch niet direct leverbaar is, melden wij u in deze e-mail de verwachte leverdatum.
Wat gebeurt er als het adres niet bereikbaar is of er niemand aanwezig is?
Indien het adres niet bereikbaar is of er niemand aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen, wordt de bestelling op een ander tijdstip nogmaals aangeboden. Deze tweede aanbieding valt niet binnen de genoemde leveringstermijn van 24 uur.
Ruilen en retourneren?
Wat moet ik doen als een artikel niet aan mijn verwachtingen voldoet of als ik een verkeerd artikel heb besteld?Indien een artikel niet voldoet aan uw verwachtingen of als u een verkeerd artikel heeft besteld, dient u dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst, te melden via verkoop@schoononline.nl. U ontvangt dan een e-mail met daarin de retourinstructies en uw retournummer.
Welke artikelen kan ik retourneren?
SchoonOnline neemt alleen onbeschadigde artikelen in een onbeschadigde verpakking retour. U ontvangt een bevestiging per e-mail van uw retourverzoek met een uniek retournummer en instructies en adres voor retourzending.
Hoe moet ik de producten retourneren?
Wij verzoeken u de producten in een overdoos of ingepakt met papier/plastic naar ons retour te sturen, zodat de productverpakking onbeschadigd en vrij van poststickers blijft tijdens de retourzending.
Wat gebeurt er na ontvangst van de geretourneerde producten?
Als de geretourneerde producten en hun originele verpakkingen ongeopend en onbeschadigd door ons retour zijn ontvangen, mailen wij u een creditfactuur toe en storten wij u het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. De verzendkosten voor de retourzending naar SchoonOnline zijn voor uw eigen rekening.
Wat moet ik doen als een artikel defect, beschadigd of incorrect geleverd is?
Indien een artikel defect of beschadigd is of niet correct is geleverd, heeft u het recht deze gratis te retourneren. Stuur binnen 48 uur na ontvangst een e-mail onder vermelding van uw naam, bestelnummer, rekeningnummer en reden van retournering naar verkoop@schoononline.nl. U ontvangt een bevestiging per e-mail van uw retour met een uniek retournummer en retourinstructies.
Hoe moet ik defecte of beschadigde producten retourneren?
Wij verzoeken u de producten in een overdoos of ingepakt met papier/plastic gereed te maken voor retournering, zodat de productverpakking onbeschadigd en vrij van poststickers blijft tijdens de retourzending.
Wat gebeurt er na ontvangst van de geretourneerde producten?
Als de geretourneerde producten door ons retour zijn ontvangen, mailen wij u een creditfactuur toe en storten wij het volledige aankoopbedrag aan u terug. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om een nieuw product toegestuurd te krijgen.
Hoe kan ik suggesties of klachten indienen?
Ideeën, tips, maar ook klachten horen wij graag van u. Neem contact met ons op via e-mail of telefoon. U ontvangt van ons altijd binnen 2 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht of suggestie.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb over de producten of dienstverlening?
Indien u een klacht heeft over onze producten of dienstverlening, kunt u contact met ons opnemen via verkoop@schoononline.nl. U ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Indien u als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel (via www.thuiswinkel.org).
Hoe kan ik contact opnemen met SchoonOnline?
Wij zijn altijd geïnteresseerd in uw vragen of opmerkingen. U kunt ons op de volgende manieren bereiken:
E-mail: verkoop@schoononline.nl
Chat: aanwezig op onze site (op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur)
Telefoon: 085-8223090 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur)
Handelsnaam: SchoonOnline
Bedrijfsnaam: The Wiper Company B.V.
Rijksstraatweg 276, 3223KE Hellevoetsluis
KVK nummer: 17097511, te Rotterdam
BTW nummer: NL805776035B01
IBAN: NL96ABNA0560407602
BIC: ABNANL2A